האתר ע"ש מרים יחיאלי

אשת השב"ס, השביס והאמונה

בנוכחות מ"מ נציבת שירות בתי הסוהר וראש אגף האסיר, גונדר אשר וקנין ובכירי הארגון, חברות הנהלת "אמונה" ומנהלות הסניפים, בני משפחה ואורחים נרגשים, הוענק בסינמטק ירושלים אות "אשת השנה" מטעם תנועת האישה הדתית-לאומית לתת-גונדר פרומית כהן, ראש מִנְהל משאבי אנוש בשב"ס.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, שלח ברכה לבבית מצולמת ויו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, ציינה שחברות וועדת הפרס רואים בעו"ד פרומית כהן מופת, השראה ודוגמה לאשת משפחה, שבכל סעיפיה וענפיה נשזרים תורה ועבודה, ציונות עם דרך ארץ.

הוועדה מציינת בנימוקיה כי תת-גונדר כהן משכילה לשלב בעבודתה רגישות חברתית ועין טובה, ובמשתמע מכך – גם טיפול אוהד, תומך ומכבד בצרכי הפרט והחברה. "על הצלחתה והישגיה המקצועיים; על תרומתה בנושאי רווחה וחברה; ועל חכמת אדם, כי תאיר פניה – ראויה היא להוקרה, בה זכו בשנים קודמות נציגות מובהקות של ארגונים, מדרשות, עמותות ומוסדות אקדמיים, שהאירו זווית ייחודית בעבודתן ובפעילותן לקידום נשים".

"אשת השנה" ייחדה את דברי ברכתה לשילוב הראוי של קריירה עם חיי משפחה, והדגישה גם את הצורך במפגשים להכרה ולהכלה של האחר והשונה. תת-גונדר פרומית כהן (46), בת למשפחה ציונית-דתית שורשית מרמת-גן. אביה, יונה טילמן, סא"ל במיל. שימש כראש ענף נעדרים בצה"ל. היא היום תושבת נוף אילון, אם לחמישה וסבתא לשני נכדים. את לימודיה התיכוניים השלימה באולפנית תל-אביב. עשתה שירות לאומי במדרשת "עמיעד" בירושלים, ואת התואר במשפטים – באוניברסיטת בר אילן. בעבר שימשה גם כמדריכה בסניף בני-עקיבא רמת-חן.

עוד ברכו: ח"כ שולי מועלם-רפאלי מ"הבית היהודי" וסגנית רה"ע ירושלים, חגית משה. את הטקס ליוו בנגינה ושיר הצמד המוסיקלי יונה ונינה טוקייר המוכרים בשם הבמה "יונינה", והנחתה – מנהלת אגף הארגון, גילה שוורץ.

צילום יוסי זליגר