מכון באר אמונה

תמי סמט

רחוב החי"ל 44 ירושלים

חיי המשפחה מציבים בפנינו אתגרים מתמידים ורב גוניים: בזוגיות, בהורות, בניווט המשפחה הרחבה ועוד. המכון הוא מרכז מקצועי להכשרת מנחים ומטפלים במשפחה בשלביה השונים, בדגש על אפיונים ייחודיים למשפחה ולחברה הדתית.

מיטב אנשי המקצוע בתחום עומדים לרשותכם:

תכנית מקצועית להכשרת מטפלים דתיים הכוללת את כל דרישות האגודה לטיפול משפחתי

תכניות מגוונות של לימודי הנחיה המקנות כלים מקצועיים לעבודה עם זוגות, הורים ומשפחות בשלבי חיים שונים

הרצאות וסדנאות לקהילות ומוסדות חינוך במגוון נושאים: הנחיית הורים, טיפול זוגי ומשפחתי, הנחיית מיניות בריאה, הדרכת כלות וייעוץ גרונטולוגי

 

רשימת הכשרות במכון

מכון באר אמונה מציע תכנית ייחודית ללימודי טיפול זוגי ומשפחתי ברמה מקצועית גבוהה.
התכנית בנויה על פי הקריטריונים להסמכה של האגודה הישראלית לטיפול במשפחה ומושתתת על אינטגרציה של גישות, כולל גישות חדשניות. מטרת התכנית היא לאפשר פיתוח חשיבה מערכתית אינטגרטיבית והיא נעה על פני ארבעה מישורי למידה:
א. המישור התאורטי
ב. המישור ההתנסותי-סימולטיבי
ג. המישור הפרקטי (הדרכה חיה במסגרת קבוצתית)
ד. הדרכה קבוצתית

המשפחה המודרנית של היום הפכה להיות רב-דורית. מצד אחד, ריבוי הדורות מחזק את התא המשפחתי ומאידך קיימת מורכבות רבה, מתעוררים קשיים, צרכים שונים וקונפליקטים ועולים מגוון של רגשות מעורבים.
התוכנית להכשרת יועצות לליווי המשפחה הרב דורית מכשירה את הלומדות ללוות הן את הזקנים והן את בני משפחותיהם. במהלך הלימודים ישנה הכרות מקצועית ומעמיקה עם שלל ההתמודדויות המאפיינות משפחות אלו, כגון יחסים וקונפליקטים בין-דוריים, חוויית דור הסנדוויץ’, סבתאות חדשה, היבטים חברתיים של הזיקנה, שירותים לאוכלוסיה המבוגרת ועוד.

תכניות ההכשרה למנחות ולמנחי מיניות בריאה מיועדת לבעלי תואר ראשון המעוניינים להתמקצע בתחום הנחיית מיניות בשלבים השונים כגון הנחיית סדנאות להורים, לצוותים חינוכיים ולבני נוער בנושאים של מיניות בריאה. התכנית כוללת הרצאות ידע מקצועי בתחום המיניות מגיל ינקות ועד גיל הזהב, תהליך עיבוד אישי של כל משתתפ/ת וכלים להנחיית קבוצות.  

ההתמחות מציעה הכשרה בנושאי תאטרון, משחק, כתיבה, בימוי והוראה.
בהכשרה משולבים באופן אינטגרלי לימודי יהדות כלליים וייעודיים לתחום.
במשך ארבע שנות לימודיה עורכת הסטודנטית מסע מרתק בין עולמות היצירה התאטרלית, העיון והיהדות. השילוב המיוחד מציע לסטודנטית חוויה מתמשכת של לימודי משחק, תנועה ובימוי.
אלו גם אלו, מכינים את הבוגרת לעבודה במערכת החינוך, בתחום הוראת התאטרון, או בעבודה יצירתית בתחום הבימוי והמשחק המקצועי. כמו כן, הלימודים מאפשרים להמשיך בלימודי תרפיה בדרמה, או פסיכודרמה.

מסלול האמנות במכללה מיועד לתת לסטודנטית דתית בעלת כישורים אמנותיים ארגז כלים של אפשרויות להיפתח אל עולם האמנות הפלסטית, להשתלב במחקר האקדמי ולהתנסות בתהליכי הוראה ייחודיים עד להכשרתה כאמנית ומורה לאמנות.

תוכנית ההכשרה להנחיית הורים קבוצתית ופרטנית של מכון באר אמונה, המתמחה בהכשרת מנחים ומטפלים במשפחה, היא תוכנית ייחודית ברמה מקצועית גבוהה המותאמת גם למאפייני המשפחה הדתית. הדגש בתכנית הוא על אינטרגציה של מגוון גישות בהנחיית הורים ובפיתוח העמדה המקצועית והאישית של המנחה, כדי לסייע להורים המבקשים להתחדש, להעמיק ולדייק את איכות המפגש שלהם עם ילדיהם.