האתר ע"ש מרים יחיאלי

מסורת של אמונה

מסורת של אמונה

כחלק ממסורת ארוכת שנים של "שבתות הורים", בית הילדים אמונה ע"ש צבע אלעזרקי אירח 45 זוגות של הורי בנות השירות המשרתות בבית בשנה הנוכחית. ההורים התארחו במקום מערב שבת ועד מוצ"ש, וכל רגע היה תענוג צרוף.

מעבר להיכרות החשובה, לחברותא ולגיבוש, שבת הורים נועדה לספק להורים תמונה מלאה ככל האפשר על המקום בו בתם משרתת ועל פעילותה המיוחדת. אין ספק שהפעם המטרה הושגה במלואה – אפשר היה ממש לשמוע איך "נפלו להם האסימונים". ההורים התוודעו למקום, נשמו את אווירת הבית, שמעו על עבודת בנותיהם והבינו לעומק על מה הן מדברות כשהן מגיעות הביתה לאחר שבוע עבודה מתיש, באיזו עבודת חסד מדובר, וכמה תעצומות נפש וכוחות פיזיים גם יחד נדרשים לביצועה.

גם עבור צוות בית הילדים השבת הזו הייתה מרגשת במיוחד, לאחר שנתיים בהן הקורונה קטעה את המסורת החשובה, ומנעה את קיומן של שבתות ההורים.

אחת הנקודות המשמעותיות ביותר לציון היא העובדה שכבר כמה שנים פועלות בבית הילדים בנות שירות שהן בנות לאימהות ששירתו כאן בעצמן בעבר. מדובר בתופעה ייחודית ממש של מסורת חסד שעוברת מדור לדור. כשאמא שולחת את בתה לשרת במקום בו היא שירתה זוהי הבעת האמון הגדולה ביותר במערכת, וכמה זה עמוק, עוצמתי ומיוחד שאימהות ובנות יכולות לחלוק אותה חוויה ואותה הבנה, שהרי החסד נותר תמיד חסד.

יהודה וריקי כהן, מנהלי בית הילדים מזה למעלה מ-30 שנה, זוכרים היטב גם את האימהות ששירתו כאן – וזו אולי אפילו תופעה חסרת תקדים. "בסופו של יום," מספר יהודה, "הזוכים הגדולים הם ילדי בית הילדים, שזוכים להתחנך תחת ידיהן האמונות של בנות שירות איכותיות כל כך. השבת הייתה מוצלחת מאין כמותה.  כן ירבו כמוה, ושהחסד בבית הילדים ימשיך לעבור מדור לדור גם בשנים הבאות."