האתר ע"ש מרים יחיאלי

אמונה נוה מיכאל
מנהל: דוד פרידמן
רחוב הצפירה 1, פרדס חנה
בית הילדים נוה מיכאל בפרדס חנה הוקם בשנת 1943 ומשתרע על שטח של כ-30 דונם ירוקים בעלי אווירה שלווה וכפרית. הפנימיה משמשת כמרכז חינוכי-טיפולי לכ-175 ילדים בגילאי 5 עד 18 ששהו במצב של סיכון ומצוקה והופנו על ידי לשכות הרווחה ברחבי הארץ.

אנו מעניקים לילדים המגיעים לפנימייה בית עם אוירה משפחתית, חום ואהבה, רמת חיים סבירה, לה הם ראויים. חינוך לערכים של נתינה, שותפות, אהבת אדם ואהבת הארץ. הטיפול מוענק על ידי צוות מקצועי ובעל ניסיון בתחומים הפיזיים, נפשיים, לימודיים ועוד.

הדאגה האין סופית שניתנת לחניכים מספקת את התנאי הבסיסי והחשוב ביותר לצמיחה בריאה וביטוי כישרונות, בבית הילדים פועל מפעל שוקולד בוטיק המספק שוקולדים בלגיים איכותיים לוועדי עובדים וסדנאות שוקולד. כמו כן ישנה אופציה להצטרף למקהלה או לקורס דיג’יי מקצועי הפועל במקום.

מאחורי כל ילד החי בכפר הילדים מסתתר סיפור. חלקם מסוגלים לבטא את קורתם במלים, אחרים מבטאים זאת באמצעות אותו מבט אומר כל הניבט מעיניהם. במקרים רבים סבלו אותם ילדים מהתעללויות שונות, הזנחה ו/או חוסר מסוגלות הורית.

מעבר למגורים ולדאגה לרווחתם הפיזית של הילדים ובני הנוער, פועלים בנווה מיכאל מספר מוסדות ייחודיים. למעשה מתפקד הכפר כמרכז הטיפולים הרב תכליתי היחיד בישראל.
בכפר פועלים מספר מתחמים, בהם משפחתונים שמאפשרים ל12 ילדים לגדול עם משפחה נורמטיבית, מרכז החירום הראשון והיחיד מסוגו לנערות מתבגרות, הפעיל באופן רצוף כל ימות השנה. כפר הילדים מרכז חירום לילדים המובאים אליו באישון ליל בצו בית משפט.
כמו כן פועלים בית ספר יסודי, מרכז העשרה טיפולי המשרת בין היתר ילדים מן הסביבה, מרכז לימודי שמטרתו לגשר על הפערים ומרכז טיפולי אקסטרני לטיפול בתא המשפחתי.
כמו כן מקבל החניך טיפולים משלימים.