האתר ע"ש מרים יחיאלי

בית הילדים אמונה ע"ש צבע (אלעזרקי)
מנהל: יהודה כהן
רבי טרפון 7, נתניה
בית הילדים ע”ש צבע אלעזרקי הוקם בשנת 1969 עבור 34 ילדים. כיום חיים ומתחנכים בו כ-200 ילדים בסיכון בגילאי 18-5. הם הופנו אלינו מכל רחבי הארץ ע”י רשויות הרווחה. צוות חינוך והדרכה מתגורר עימם וצוות רב תחומי מלווה אותם יום יום.

הילדים הגיעו ממשפחות המאופיינות במצוקה ובחוסר יכולת של ההורים לגדל אותם ולהעניק להם סביבה הולמת, מקדמת ובטוחה.הם הורחקו מסכנה ממשית שאיימה עליהם כתוצאה מחייהם בתא משפחתי בלתי תקין ובלתי מתפקד, עם בעיות שונות כגון: אלכוהול, סמים, מחלות נפש, הזנחה, אלימות מילולית ופיזית ועוד.
יחד עם זאת ובניגוד להנחה הרווחת על ילדים בסיכון – הם ניחנו ביכולות ובכישורים טובים. בבית הילדים אנו מסירים את הקשיים, הפערים והטראומות מהם סובלים הילדים, וחושפים את היכולות הבלתי ממומשות.

כל מי שנכנס לבית מזהה מיד את ייחודו – שילוב בלתי רגיל של בית חם ומחבק, שעוטף את ילדיו באהבה ובנתינה, יחד עם ארגון מקצועי הפועל עפ”י מודל עבודה סדור ומוקפד. בעבודה יומיומית ובלתי מתפשרת, אנו פועלים לנתב כל ילד לשבירת מעגל המצוקה.

בית הילדים אינו רואה עצמו כתחנת מקלט זמנית או בייבי סיטר, אלא כבית לכל החיים. אין לנו בית ספר (מדי יום הילדים מוסעים לבתי הספר ברחבי העיר) אבל יש לנו בית ספר לחיים. אנו מאמינים שאם נסייע לכל ילד להתמודד עם טראומות העבר, הוא יצליח להתגבר על קשיי ההווה ולמצות את יכולותיו. כשנצייד אותו, בנוסף, בכלים חשובים לחיים – הוא אף יצליח לשבור את מעגל המצוקה.

כדי לחולל שינוי כה משמעותי בחיי הילדים מצאנו פועלים עפ”י מודל משולש שקודקודיו הראשיים הם: יציבות –ההבטחה שיש לו בית לתמיד ושנהיה שם בשבילו בכל רגע בחייו, הצלחה בלימודים – כי זה המפתח לחיזוק הדימוי העצמי ולמוטיבציה להמשיך להשכלה גבוהה, וחיזוק רגשי בתרפיות שונות – כי נפש בריאה היא התשתית לשינוי.

בוגרי בית הילדים מוכיחים בכל הווייתם שמודל העבודה אפקטיבי. הם מתקדמים בכל תחומי החיים – משרתים בצבא ביחידות מובחרות, לומדים באוניברסיטאות וחלקם כבר אקדמאים לתואר ראשון ושני, עובדים במשרות בכירות, מתחתנים ומקימים משפחות נורמטיביות משלהם. זוהי מהותה של שבירת מעגל המצוקה.