האתר ע"ש מרים יחיאלי

כפר הילדים אמונה נווה לנדי
מנהלת: יוספה אקלר
ד.נ. שדה גת, אבן שמואל
כפר הילדים “אמונה נווה-לנדי” השוכן בדרום הארץ,הוא כפר ילדים דתי פוסט-אשפוזי של תנועת “אמונה”. הכפר נמצא בפיקוח משרד הרווחה.

בכפר שוהים כ- 80 בנים בגילאי 6 – 19, המגיעים בעיקר מאזור הדרום, הפנייה נעשית ע”י לשכות הרווחה לאחר שהיו בסיכון גבוה בביתם. חלקם מגיע אל הפנימייה לאחר אשפוז בבתי חולים פסיכיאטריים.

הילדים רובם ככולם סובלים מבעיות התנהגות קשות, לקויות למידה, וקשיים רגשיים מורכבים. רוב הילדים לומדים במסגרות של החינוך המיוחד התואמות את צרכיהם.
הכפר מחולק לשלוש יחידות- חטיבות.חטיבת הצעירים (ילדים בגיל בית ספר יסודי), חטיבת הבניים (ילדים בגיל חטה”ב) וחטיבת הבוגרים (גילאי 15 ומעלה)במקום (בפנימייה) ישנן חמש קבוצות כשכל קבוצה מונה 10-12ילדים , בגילאי 6-15 (חטיבת הצעירים וחטיבת הבניים)לכל קבוצה יש רכז חינוכי, ארבעה מדריכים, שתי בנות שירות לאומי ,עובדת סוציאלית ופסיכולוג.

צוות טיפולי נוסף כולל פסיכיאטרית, ומטפלות בתחומים שונים של הבעה ויצירה (גינון טיפולי, טיפול באמצעות בע”ח, טיפול בארגז חול, טיפול באומנות)יש לציין כי צוות הפנימייה כולו מגיע לכ – 70 אנשי צוות בהיקפי משרה שונים.
ה”אני מאמין” שלנו הוא האמונה העקבית ביכולתו של כל ילד,בהיותו יחיד ומיוחד, ובזכותו הבסיסית לקבל את מירב התנאים להתפתחות מיטבית.
איך אנחנו עושים זאת?
כדי לתת מענה מיטבי לצרכים הפיזיים, הקוגניטיביים והרגשיים של הילדים יש חשיבות רבה בקיום שגרת יום מסודרת, עקבית ומגוונת הן בתחום החברתי והן בתחום הטיפול.
אחת מהמטרות המרכזיות הנה דאגה ל- well-being”” של כל ילד ונער. הדרך להשיג זאת הנה התפיסה כי זהו מקום אשר מכיל את קשייהם, מספק דמויות מבוגרות אחראיות ומגינות, הקשבה למצוקות והבניית מציאות אופטימלית ככל הניתן עבור כל אחד.

בנוסף גבולות חיצוניים קבועים וברורים אשר באים לידי ביטוי בסדר יום מובנה ונהלים ברורים של סדרי עבודה עם הילדים, הכרחיים כדי ליצור סביבה מוגנת, המקרינה קביעות ומקנה תחושת בטחון.

בכדי למצות את הכוחות שיש בכל ילד/נער, במהלך היום ישנו דגש על מגוון תכנים רחב של אפשרויות לפעילויות ותעסוקה.

אנו פועלים מתוך תוכנית שנתית המורכבת מפעילויות חינוכיות, מפגשים טפוליים וכן מפרויקטים מגוונים, הכוללים מוסיקה, ברייקדנס, טיולים להכרת הארץ, קריאת ספרים, טיסנאות, ספורט ,ימאות, אומנות, מחשבים , בריכה, שיעורי הוראה מתקנת , שיעורי עזר, רכיבה על סוסים ועוד.

בנוסף ישנם ילדים אשר משתתפים בחוגים בקהילה וזאת מתוך הבנה כי יש מקום לפתח את ייחודיותם באופן פרטני.

מרחב העשרה שכזה מאפשר לכל אחד ואחד מהילדים להגיע לחוויות רבות יותר של הצלחה, לתחושת סיפוק אישי, להעלאת דימויו העצמי ולהגיע למיצוי הפוטנציאל החבוי בו.