האתר ע"ש מרים יחיאלי

נשות העסקים של אמונה

סיכום ימי העיון של המועדון לנשות עסקים וקריירה תש"פ

בימים אלו חזר מועדון נשות העסקים משני ימי העיון לשנה זו. יומיים קסומים שהתקיימו במלון "קדם" החדש שבטירת הכרמל, ואורגנו ע"י ועדת המועדון בראשות  פרופ' מינה וסטמן. חברות הועדה: הדסה גנאור, אסתר המלי, ד"ר צביה מאיר. יען נוה, אבלין פאלוך  ורחל רוזנר.

יצאנו לדרך בגשם שוטף ופתחנו את היום בביקור בשני מקומות מיוחדים ומרשימים ביותר :

הראשון בחברת החשמל, בתחנת הכוח בחדרה, "אורות רבין", הנמצאת על יד הים. סיור שהתחיל במרכז מבקרים משוכלל ביותר עם המילה האחרונה טכנולוגית , מה שהמחיש בצורה מרתקת כל היבט אפשרי בנושא החשמל בארץ. בהמשך גם סיור בשטח בליווי מדריכה צמודה, שופעת יידע ורצון טוב.

הביקור השני הוא חלק מהמסורת שהנחילה לנו לידיה זוהר: בכל ימי העיון שלנו משלבים ביקור באחד ממוסדות הילדים של "אמונה". הפעם שמנו פעמינו אל המוסד  הוותיק "נוה מיכאל" בפרדס חנה. שמענו את דבריו המרתקים של המנהל מר דוד פרידמן על סוגי הילדים המגיעים למקום ועל החינוך והאהבה המושקעים בהם על ידי המנהל וצוות המקום. על דרכם החינוכית וליווי הילדים מהילדות המוקדמת עד לצבא שהפכו את נוה מיכאל ממוסד קטן לכפר ילדים מצליח. התרשמנו ביותר ממוצרי השוקולד שעושים במקום וכמובן רכשנו מהם. הפתעה מרגשת ביותר לחברות המועדון וגם למנהל היתה לשמוע את דבריה של חברתנו ד"ר צביה מאיר, שבילדותה היתה  אחד הילדים ששהו בנוה מיכאל מספר שנים. בתום הסיור אכלנו צהרים בחדר האוכל עם הילדים ונפרדנו לשלום.

בשלב זה כבר שמנו פעמינו למלון "קדם" בו התקיימה הפעילות של ימי העיון. גילינו מקום מקסים ובלתי ידוע (עדיין)והתמקמנו בכייף בחדרים יפים, חלקנו אפילו הספיק לתפוש "בזנבה" של סדנת יין חביבה, חלק תפש תנומה ואילו חברות הועדה ישיבת עבודה…

רעננות וטובות מראה התכנסנו בחדר הפעילות ובתום ברכת יושבת הראש פרופ' מינה וסטמן, הנחתה חברתנו הדסה גנאור מפגש הכרות מרגש בין 34 המשתתפות, כשכולו ברוח הנושא השנתי שלנו:  "בין שורשים לכנפיים".

אחרי ארוחת ערב טעימה ועליזה, חזרנו והתכנסנו לפעילות האחרונה של היום. ד"ר דינה שקולניק העבירה אותנו תהליך דינמי מאלף  על הדרך שבה כל אחד מאתנו רואה את המציאות ומספרת את סיפור חייה. חוויה של ממש.

היום השני נפתח בארוחת בוקר כייפית וארוכההה…  ממנה היה קשה לגרור את הבנות לשיעור הראשון. השיעור עסק בתנועה בהנחייתה של רותם הורנדו בשיטה הנקראת "ניהול בתנועה".

לאחר חילוץ העצמות שמענו שתי הרצאות קצרות העוסקות בחדשנות מזוויות שונות: תחילה הרצאתה של רחל נוה על חדשנות רפואית בטיפול במחלת הסוכרת, ולאחר מכן הרצאתה של יונית סדן על חדשנות חינוכית: טרנד עולמי או צורך קיומי?

ואם בחדשנות עסקינן אז הזוית הבאה של הנושא היתה מפתיעה ומטלטלת ונקראה "עטופה ברחמים".  על הפונדקאות בארץ ממקור ראשון!

סיפורן של שתי נשים צעירות, הילה וסהר, האחת הפונדקאית והשניה האם. האחת דתית עם כיסוי ראש והשניה חילונית קיבוצניקית. ושתיהן היום חברות טובות. שמענו את סיפורן המרגש בלווי מצגת שהמחישה לנו את כל הקשיים שהיו בדרך וגם את הסוף הטוב: שתי התאומות שנולדו  לזוג חשוך ילדים באמצעות הפונדקאית שבאה לעזרתם.

ואם חשבנו שאחרי זה כבר אי אפשר לספוג כלום באה השופטת המחוזית בדימוס שרה ברוש וריתקה אותנו. לנושא קראה: "כשאת אומרת לא למה את מתכוונת" – מההטרדות המיניות ועד me too#. מה שכמובן עורר הרבה תגובות והצריך הבטחה להרצאה נוספת בהמשך.                                 הרצאה מעניינת זו חתמה את שהותנו במלון קדם.

אבל תם ולא נשלם, ובאמתחתנו פינלה בדרך הביתה, סיפורה של יזמית צעירה ומוצלחת, ההוגה, המייסדת והבעלים של מאפיית "אגדת לחם" שבכפר הרא"ה.

שמה ניבי יעקובס. ששמה מעיד עליה שחוץ מלחמים, מאפים ,עוגות וכל השאר היא גם מחוברת היטב למחלבת יעקובס, שיתוף פעולה ש"הוליד" מתחם משותף של החנויות של המאפיה והמחלבה וגם בית קפה מקסים וכייפי ובו תפריט שווה!

אמנם הועדה תיאמה כיבוד וקפה אבל עשו זאת לעילא ולעילא לשמחת החברות. קיבלו אותנו עם שלחן ארוך וערוך שעליו מגשי גבינות מכל הסוגים, מגשי ירקות וכמובן הלחמים המיוחדים למאפיה, וקפה מסוגים שונים לכל דורשת. שמענו מניבי את סיפור היזמות שלה ושל אחותה שחימם את הלב.  וכהפתעה לסיום ממש, הצטרפה אלינו יזמית נוספת שגם היא כלה לבית יעקובס :רביטל המוכרת כסטנדאפיסטית מוכשרת ובעלת טור במקור ראשון. רביטל שיתפה אותנו בניסיונה ובתיאור ההתחלות הקשות שההתגברות עליהן הובילה אותה  למעמדה כאמנית מצליחה כיום.

בזה הגיעו לסיומם שני ימי עיון קסומים ומוצלחים שהשאירו לנו הרבה טעם של עוד.