האתר ע"ש מרים יחיאלי

אמונה בחינוך:

  • במדרשית עלמא אמונה, פתחו את אירועי ימי התשועה. שכבת ז' עבדו על הקמתו של שביל הגבורה. על שביל הגבורה עובדות הבנות מתחילת המחצית במסגרת שיעורי יזמות, ומטרתו להנציח את גיבורי השכונה שנפלו במלחמת חרבות ברזל. השביל מהווה ציר מרכזי במרחב הבית ספרי ויכלול: ספסלים ופינות ישיבה אותן בונות הבנות, טיפוח ושתילה לאורך השביל המרכזי, ובנוסף מקיימות הבנות חקר ויישום מעשים והרגלים טובים של הנופלים אשר יהפכו למסורת במדרשיה. בתפילה שכל העשייה והכוונות הטובות יתווספו לזכויות של כלל עמ"י להשבת החטופים, ולניצחון במלחמה.
  • באולפנת "אמונה אלישבע" בפרדס חנה, קיימו יוזמה מיוחדת לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה. "סטטוס זיכרון" – בכל יום כולם משתפים שני סטטוסים של סיפורים ודמויות משפחתיות של הצוות החינוכי באולפנית. השיתוף ותחושת היחד המשפחתית  נתןנו כוחות. בנוסף, טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה נערך בהובלת המחנכת צילה בן אריה ובנות שכבת ט', ובשילוב אומנות תיאטרון ומחול.
  • גם באולפנת אמונה נווה שרה הרצוג, קיימו טקס לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בנוסף, נערכו מפגשים ושיעורים עם מחנכות הכיתות. אפרת קמפינסקי, מחנכת ומורה לביולוגיה באולפנית, שיתפה את התלמידות אודות סיפור הגבורה של סבתה היקרה, מרים וולברג ז"ל, שורדת אושוויץ, שנפטרה אך לפני שבוע, בשבת חול המועד פסח. מידי שנה אפרת מספרת על סבתה בגאווה גדולה. השנה, בפעם הראשונה, לאחר ששיתפה את הבנות, לא התקשרה לסבתה בכדי לספר לה על כך.