האתר ע"ש מרים יחיאלי

אמונה בחינוך:

"עשרים ושתיים": פרס "אאא" בתחום הטיפוגרפיה ליצירה שחוזרת לגופני השפה העברית

פרס "אאא" בתחום הטיפוגרפיה והשפה העברית הוענק השנה, בין היתר, לאחינועם הר כוכב על פרויקט הגמר שלה במכללת "אמונה", מכללה לאמנויות ועיצוב בירושלים מבית תנועת אמונה.

הר כוכב יצרה את "עשרים ושתיים" מרחב למידה שחוזר לגופני השפה העברית לאורך שנות ההיסטוריה של השפה העברית, יחד עם משחק לגירוי וחיבור לשפה העברית. הר כוכב, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית במכללה, הציגה את פרויקט הגמר שלה בתערוכת הגמר של בוגרות המכללה במלון הנשיא בירושלים בחודש שעבר.

בנימוקי ההחלטה על הענקת הפרס נכתב – ״פרויקט זה הינו מרחב למידה לחוויה טיפוגרפית הכולל ציר זמן המבטא את התפתחות הגופנים מהמאה השניים עשר ועד היום. במקביל יצרתי קיר משחק של הגופנים השונים במטרה לעורר סקרנות וליצור שילובים מעניינים בין גופנים, כמעין גירוי ליצירה ולמחקר נוסף. מרחב הלמידה מיועד לתלמידים וסטודנטים לתקשורת חזותית, וכל מי שהשפה העברית חשובה לו.״

ראשת מכללת אמונה, ד"ר (בתחום הטיפוגרפיה) אפרת גרוסמן הייתה המנחה של הר כוכב וליוותה אותה בתהליך היצירה – "אחינועם הראתה יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה והביאה את ההיסטוריה של הטיפוגרפיה העברית באופן הכי פשוט וברור לכל אחד ואחת שיחשפו ליצירה. "אמונה" גאה בה ואני בטוחה שכולנו עוד נדבר על אחינועם והיצירות שלה גם בשנים הבאות."

אחינועם הר כוכב: "עולם הגופנים מעסיק אותי רבות. במהלך השנים האחרונות נחשפתי לעושר הסגנוני העצום, לאסתטיקה של האות, לסוגים השונים של הגופנים, למגוון הרחב הקיים בשוק ולשימושים השונים והייעודיים של כל גופן וגופן. קיים חוסר ידע בנושא ולכן בחרתי להביא לקדמת הבמה את העולם של יצירת הגופנים השונים."

לקריאת הכתבה על הזכייה לחץ כאן